MF vs IE

Entri ni aku nak buat sedikit perbandingan di antara Mozilla Firefox dengan Internet Explorer. Bergantung pada pendapat masing2 yang mana lagi mesra pengguna. Ada sesetengah tu serasi dengan mozilla dan ada yang serasi dengan IE. Ini hanya pandangan peribadi aku mengenai 2 browsers ni.



Aku bagi thumbs up untuk MOZILLA FIREFOX atas sebab-sebab berikut:







1. Aku guna IE selalu keluar box "IE not respond". Klik button "Don't send" jer terus padam semua browsers. Masalah ni tak berlaku pasa MF. Pesan aku gunalah MF.

2. Kalau komputer restart tetiba jer, MF still bley resume semua pages yang korang browse. Kalau korang guna IE, terlopong la agaknya.

3. MF ada relationship dengan GOOGLE. Google ni search enjin yang paling hebat dan paling ramai ramai pengguna. Kenapa?? Google sangat sensitif dengan algorithm apabila korang buat carian. Ianya sangatlah niche kepada apa yang korang cari berbanding dengan yahoo atau MSN. IE dimiliki sepenuhnya oleh MICROSOFT. So buatlah penilaian sendiri.

4. IE untuk versi bawah 7.0 tak boleh "open new tab". So banyak la window yang korang terpaksa bukak. Beza pulak dengan MF. Sume versi boleh "open new tab". Tapi aku rekomen korang pakai MF versi 3. Kenapa?? Sebab versi ni la yang paling banyak "adds on". Sangat compatible.

5. IE sangat lembab kalau nak banding dengan MF. Contoh yang senang aku bagi bila open PATH FINDER(Orang tertentu jer tau). Nak open dengan IE punya la susah. Cumanya kalau nak open PATH FINDER kat lab PTAR uitm ni(untuk student Uitm ja) korang kena "pause protection" kat antivirus(KAV) tu dulu baru bleh bukak guna MF. Kalau tak.....berjanggutlah kalau lelaki.

Related Posts :



1 Comment »

Leave a comment

Sila masukkan emel untuk melanggan entri blog ini secara percuma:

Delivered by FeedBurner

Komen Terbanyak

Anda dan Pasangan

+ =

Cit..cit..cit..Hi
Follow me on Twitter ok..


Blog Kita

This blog is powered by Blogger. Theme: TheBuckmakerConverted by Wordpress To Blogger