Kisah Staff OKU




Buntai, seorang staff di sebuah hotel terkemuka adalah seorang OKU.Walaupun tidak mempunyai kedua-dua belah telinga tapi beliau seorang yang rajin, jujur dan amanah. Sebab itulah beliau disegani dalam kalangan staf di situ. Beliau ni pantang kalau ada orang bercakap pasal telinganya. Kecoh satu ofis.

Pada suatu hari, beliau diberi satu tugas oleh bosnyer utk interview staf baru sebagai chef. 2 orang telah disenarai pendek untuk ditemuduga. Kedua-duanya adalah lelaki.

Di akhir temuduga, Buntai mengajukan satu soalan.

"Apakah yang awak nampak ganjil pada diri saya?".

"Ada.Tapi mintak maaf saya katakan yang encik ni tak ada telinga. Macam ayam." jawab lelaki itu dengan jujurnya.

Dengan rasa terhinanya, Buntai mengusir lelaki itu keluar.

Datang pula calon kedua yang berpengalaman 5 tahun dalam bidang chef. Usai saja sesi temuduga, beliau pun mengajukan soalan sama kepada lelaki ini.

"Apakah yang awak nampak ganjil pada diri saya?".

"Saya nampak encik pakai contact lens." jawab lelaki itu.

Buntai rasa hairan dengan jawapan tersebut lalu bertanya.

"Macamana awak tahu yang saya pakai contact lens padahal kita duduk berjauhan"tanya lagi.

Sambil tergelak lelaki itu menjawab, " Da en cik tak ada telinga macam mana nak pakai cermin mata. Kih. Kih. Kih."



p/s: spec lama aku patah. So, terpaksa kuar duit beli yang baru. Huhu.

Related Posts :



1 Comment »

Leave a comment

Sila masukkan emel untuk melanggan entri blog ini secara percuma:

Delivered by FeedBurner

Komen Terbanyak

Anda dan Pasangan

+ =

Cit..cit..cit..Hi
Follow me on Twitter ok..


Blog Kita

This blog is powered by Blogger. Theme: TheBuckmakerConverted by Wordpress To Blogger